Κάτι χάλασα στον κώδικα πάλι, περιμένετε να ρωτήσω το κοπάιλοτ για να το διορθώσω...

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025

#254 Σχέδιο εκκένωσης Αθήνας λόγω λειψυδρίας

Η υπερβολική αστικοποίηση έχει δημιουργήσει τόσα πολλά προβλήματα, που ίσως να είμαστε ένα βήμα πριν την ολική εκκένωση των θιγμένων περιοχών. Δηλαδή πόσα ακόμα να δούμε, περιμένουμε κάτι πιο μεγάλο όπως μια αποκάλυψη αιμοβόρων ζόμπι; Όχι ότι είμαστε μακριά αν αναλογιστούμε την συνεχή εγκληματικότητα, τις προμελετημένες πανδημίες ή και τον φόβο του παγκοσμίου πολέμου που μπορεί να μετατρέψει τους ανθρώπους σε ακόμα χειρότερα τέρατα. Όμως ας επιστρέψουμε στο θέμα του άρθρου που είναι το πρόβλημα της λειψυδρίας σε ένα συγκεκριμένο μέρος της Ελλάδας, στην Αθήνα. Την πρωτεύουσά της. Ο βασικός ταμιευτήρας πόσιμου νερού της Αττικής, ο ποταμός Μόρνος με το φράγμα του, έχει αδειάσει τουλάχιστον κατά το ήμισυ μέχρι και το καλοκαίρι του 2025. Μιας και είμαι λάτρης των αποκαλυπτικών σεναρίων περί του τέλους του κόσμου, είπα να ρωτήσω μια θεωρητικά λογική και επίδοξη παντογνώστρια φωνή, αυτή της τεχνητής νοημοσύνης, το copilot. Έτσι μπόρεσα να κάνω ασφαλέστερες εικασίες για το τι θα συμβεί σε περίπτωση που αδειάσει εντελώς ο ταμιευτήρας. Μέσα σε λίγα χρόνια λοιπόν θα οδηγούσε σε μεγάλο βαθμό στην εκκένωση της Αθήνας και της Αττικής. Πραγματικά θυμίζει αμερικάνικο κινηματογράφο κάτι τέτοιο, αλλά φαίνεται πως για πρώτη φορά θα γίνουμε οι ίδιοι μια πραγματική ταινία τέτοιου γεγονότος. Θα χρειαστεί απομάκρυνση τουλάχιστον των δύο τρίτων του Αττικού πληθυσμού, μετεγκατάστασή τους σε άλλα μέρη της Ελλάδας και γκρέμισμα πάρα πολλών κατοικιών. Διότι είναι ασύμφορο να φτιάξεις μονάδες αφαλάτωσης για τέσσερα εκατομμύρια κατοίκους, όταν όλοι οι ταμιευτήρες ανανεώσιμου νερού έχουν στεγνώσει. Αν η χώρα μας δεν ετοιμάσει εφεδρικό σχέδιο εκκένωσης και μετεγκατάστασης των πολιτών, που θα ομοιάζει με αυτό της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922, δεν ξέρουμε τι ολέθριες αναταραχές μπορεί να δημιουργηθούν. Η πιθανότητα η Αθήνα να γίνει μια πόλη φάντασμα, δεν είναι κάτι που δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί πλέον. Εκτός βέβαια αν γίνουν έργα με εκτροπές ποταμών που... θα αφήσουν άλλες περιοχές άνυδρες ή αν από τώρα και στο εξής δε σταματήσει να βρέχει!